۞ MoNggO MamPeR ۞

♥♥I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture Birthday Party &Etc♥♥

worldwide.fm
Sekarang Ada Orang sedang melepak kat sini.terima kasih dan datang lagi

HOMEMADE

Tak reti masak benornya tapi cuba cuba lah try kut menjadi. Tukang uli lain tukang buat inti lain jugaknya. Tukang cetak tentulah ceq no.....

Bahan-bahannya
Bahan Doh: 250 gram mentega 500 gram tepung gandum 50 ml air sejuk Minyak untuk menggoreng
4 biji kentang - potong dadu
200 gm daging - potong kecil
1 sudu besar rempah kari daging
1 sudu besar rempah kurma
1 labu bawang besar - didadu
1 ulang bawang putih - cincang/tumbuk 
garam secukup rasa
daun kari
daun sup dan daun bawang. 
 Cara membuatnya.

1. Panaskan minyak , tumiskan daun kari, rempah kari dan kurma sampai naik bau.
2. Masukkan daging, ikan bilis tumbuk biar seketika lepas tu masukkan kentang hingga empok.
3. Masukkan bawang besar dan garam... sesuaikan rasa.
4. Akhir sekali bila dah masak masukkan daun sup dan daun bawang.


7 comments:

☆ lieya latif ☆ August 13, 2010 at 11:24 AM  

fuh...marbelessssssssssssss kak dod oiiiii!!! wah wah blog arini dah jadi blog masakan plak dah......hik hik hik.....bagus2...leh lieya try style kak dod plak masak...yummm yummm...

dilaOHdila August 13, 2010 at 2:22 PM  

lieya
kat rumah ni karipap mmg buat sdirik. jarang beli. Kakak aku rajin menguli. aku pulak mencetak jek hah, senang kerjanya....hehehe

Anonymous August 14, 2010 at 6:07 AM  

testing....
leh komen tak?

eynda August 14, 2010 at 7:52 AM  

wah dila macam blog masakan dah hehe...eynda tak pernah buat karipap sendiri...kalau marjerin & tepung gandum tu guna sukatan cawan cemana ek....sebab eynda ni lemah skit bab resepi yg guna gram2...tak reti nak sukat sebab takde penimbang sukat tu...

deaf_angel August 14, 2010 at 1:28 PM  

Epok-epok la Dod
Bila aku balik KL je kan, otak aku jam bila aku dengar benda ni dipanggil karipap.

-SharleenZawawi- August 14, 2010 at 9:23 PM  

kalo dedulu klem tepi2 karipap tu ye lah senirk.. sekarang pakai cetak terus jadik... hehhee...
wah ada resepi la dr acik dila... leh ar try... ;-))

Nono Fara August 14, 2010 at 9:52 PM  

comel & genit2 karipap kak dila... (:

maaf sbb lama tak berkunjung. saya sibuk yang amatttt!!!

selamat menyambut Ramadhan Kareem Kak Dilla ku and selamat menjalani ibadah puasa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My photo
I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture & Birthday Party ♥♥ my email: ohdilla@yahoo.com

۞Got Promblem ۞

click here for help

۞ Blog Archive ۞

Powered by Blogger.

۞ Recent PostS ۞

Recent Posts

Popular Posts