۞ MoNggO MamPeR ۞

♥♥I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture Birthday Party &Etc♥♥

worldwide.fm
Sekarang Ada Orang sedang melepak kat sini.terima kasih dan datang lagi

DARI BOSNIA dia DATANG

Teringat deduhulu ada penduduk dari bosnia berhijrah ke bangi. Lama jugak dia urang menetap disini. Bila negara dah aman maka dia urang semua dihantar balik kenegara asal mereka. Ada yang dah fasih berbahasa melayu. Kali ini Bosnia tetap dalam ingatan. Tidak hilang begitu saja. Dilla nak kongsi resepi yang sememangnya datangnya dari Negara Bosnia. Kebetulan BIL dilla ada lawatan ke Bosnia suatu ketika dulu. Sempat belajar masak resepi ini dari Cheff yang bertugas ketika itu. Alhamdulillah dah banyak kali buat resepi ni. Tidak merumitkan malah amat seronok bila sudah ada didepan mata. Apalagi sediakan lah pen untuk salin resepi ni. Nak bluetooth lappy ni macam tak cukup syarat jer hah.

Saje bikin gempak kat Flickr....hehehe!

Bahan-bahannya
1 ekor ayam. (x kira ayam bangi ke trengganu ke kedah ke Seremban ke semua boleh)
3 biji kentang (di rebus)
5 ketul hati ayam (direbus)
1 sudu rempah kari 
Sedikit mix vege
Garam secukup rasa

Cara-caranya:-
1) Ayam dibasuh bersihbersih. Dilumur dengan kunyit dan garam + sedikit Madu.
2) Kentang dan hati yang telah direbus disatukan kemudian ditumbuk (jangan sampai benjol)
3) Satukan bahan tumbuk tadi dengan sedikit serbuk kari dan garam.
4) Sumbatkan dalam perot ayam bahan yang ditumbuk tadi beserta mix vege.
5) Panggang dalam oven lebih kurang 1 jam 30 minit dgn suhu 180C.


Selamat mencuba

7 comments:

azueriena August 16, 2010 at 10:50 PM  

dod...tadi azue singgah bangi...beli satay UK tuuu...kalau tahu umah dod masak sedap azue singgah buka poser tadi...hehehehe....

dilaOHdila August 16, 2010 at 10:53 PM  

hahahha azue..gappo mung x call aku wei. leh singgah

arsaili August 17, 2010 at 6:16 AM  

salam ramadan....dan selamat berpuasa.....

atty's August 17, 2010 at 9:12 AM  

adoi dila..pening kepala aty tgk ayam bakar nie tau ..adoi..kuatkan iman den..

cikbedahlaser August 17, 2010 at 12:02 PM  

wallawei..
kak dod masak ke nih...
hebatttt la.. terbaikkkkk

dilaOHdila August 17, 2010 at 12:24 PM  

atty,
jangan ponin2 atty
pejam mata pejam mata(hehehe)

kak bed
tu aku buat semalam tuh
letak jek dalam oben masak lah diek
hang pun leh buat kat rumah tu hah

eynda August 18, 2010 at 4:22 AM  

Konfirm mau cuba!! Mesti sedap :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My photo
I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture & Birthday Party ♥♥ my email: ohdilla@yahoo.com

۞Got Promblem ۞

click here for help

۞ Blog Archive ۞

Powered by Blogger.

۞ Recent PostS ۞

Recent Posts

Popular Posts