۞ MoNggO MamPeR ۞

♥♥I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture Birthday Party &Etc♥♥

worldwide.fm
Sekarang Ada Orang sedang melepak kat sini.terima kasih dan datang lagi

MALANG X BERBAU

Malang sungguh tak berbau. Betul ke ayat aku ni. Balik dari kenduri Zura hari tu cadangcadang nak gi terus Melaka. Konvoi tiga kereta. Alan & de Club mendahului dihadapan diikuti ngan Captain Family & last si Faez & de gang. Sampai bahu jalan nampak keter Faez melelong kekanan kekiri. Sudah apa sudah jadi. Alan stop tepi jalan & patah balik semula. Rupanya keter faiz tayar pecah sekali dua garagara terpelosok dekat perangkat samar. Masih lagi di Palong 1. Kalau malam apa jadi agaknya. Kesian kat pemandu yang terpaksa tukar tayar memalam. Dah lah kedai jauh. Nak gi Gemas dalam 20 minit jugak lah. Sebelum ni mmg banyak dah berlaku. Keter Faiz yang ke 5 berlaku kejadian yang serupa pada hari itu. Bayangkan lah...kalau drive laju mmg tak nampak lopak jalan tu. Rim bengkok lagi mak aih...mmg sadis.


Izwan bertungkus lumus ditengah panas....
Jenuh nak membuka dua tayar. 
Cuaca yang panas. Berteduhlah kami di ladang kelapa sawit.
Last sekali kaum HAWA alan hantar ke Kampong Pasir BESOR. Manakala Kaum ADam bertungkus lumus menyiapkan tayar keter Faiz dari jam 2 hingga jam 7 petang baru siap. Bayangkanlah...kami yang kat sana dah hampir tukar 2 warung makan (hahaha). Lepas tu tak taw mana nak lepak lagi dah. Masjid jauh pulak.

Dah lama benor duk kat warung ni. pelanggan ramai gak layan cendol ni. Dah nak pukul 4.30 ptg kami masih duk kat sini. Tak jauh dari kedai ni ada pasar malam rupanya. Kami pun bangkit gerak ke sana pulak. Wajah masingmasing keletihan. Tapi kesian pulak kat kaum ADAM yang dok merepair keter kat sana tu. 
Nak gi pasar malam kejaplah...sempat tu. Last sekali melepek kat Uda tomyum. Sampai lah pukul 6 suku baru nampak keter Faez sampai bengkel En Zul Kg Pasir. Ingat dah siap rupanya belum lagi. Nak kena ketuk pulak (har har har). Mana kita nak menyidai ni. Dah penat dah ni. Kul 7.30 ptg kami pun duk kat depan bengkel. Dah tak larat nak duduk lagi maka berdiri lah semuanya. Alhamdulillah isteri tuan bengkel menjemput kami masuk rumah mereka utk menunaikan solat. Terima kasih pada Kakina family. Dapat lah membasuh muka yang kepenatan ini mengalahkan urang2 yang repair keter tu kan.


6 comments:

deaf_angel June 9, 2010 at 12:41 PM  

dod paling important driver & pax smua selamat.

anyway, ko ni dod, bukan nak tolong tukar tayar tu, ko cuma snap2 gambo je eh dod.

dilaOHdila June 9, 2010 at 1:11 PM  

hahaha dep..biasalah kita ni KAUM HAWA. mana kederat larat nak cabut tayar tu hah.....

atty's June 9, 2010 at 3:04 PM  

uit..laluan yg sama kita..
kalo kena pada aty aritu .tak tau nak ckp camne.dah lah malam seblom tu pun accident..huuhuh.

kalo kena mcm tu lagi lah semua perempuan .tak reti nak tuko tyre..nya.

☆ lieya latif ☆ June 9, 2010 at 4:45 PM  

sempat lagi kak dod snappo....tapi best gak layan..selalu tgk pic makanan, budak2, org kawen, vacation, ni tg org tukar tayar heheeheh....cun gak heheheeh...

Uncle June 9, 2010 at 10:17 PM  

pandai sungguh tukar tayar kereta. Kalau jadi kat uncle macam tu, rasanya tak pasti lagi dapat buat!!!

Lady of Leisure June 9, 2010 at 11:46 PM  

adehla tang pic makanan tu yg cek tak tahan dila hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My photo
I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture & Birthday Party ♥♥ my email: ohdilla@yahoo.com

۞Got Promblem ۞

click here for help

۞ Blog Archive ۞

Powered by Blogger.

۞ Recent PostS ۞

Recent Posts

Popular Posts