۞ MoNggO MamPeR ۞

♥♥I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture Birthday Party &Etc♥♥

worldwide.fm
Sekarang Ada Orang sedang melepak kat sini.terima kasih dan datang lagi

Malang tak berbau

Malang tak berbau. Malam tadi rumah sis dilla kena rompak jam 4.45 pagi. 3 perompak dua daripadanya bertopeng meluru masuk kebiilk master bedroom kakak dilla di tingkat atas. Terus ikat tangan BIL & sis dilla dan geledah semua almari termasuk koleksi jam rolex kesayangan BIL sekali di sapu. Selain dari duit australia yang lebih kurang Rm600 hinggit jumlahnya dan juga duit Rm1200 serta 3 handphone dikebasnya. Ikut gaya tutur macam orang indon Madura. dilla sedar jam 5 pagi bila kakak dilla ketuk pintu bilik. Pintu bilik dilla memang berkunci setiap kali dilla nak masuk tidur. Tidur mati tak sedar apa aku malam tadi. Dia orang ni ikut tingkap dapur. Bayangkan camana grill tu boleh dia orang potong erk macam gambar kat atas tu. Nak dijadikan cerita malam tadi tak pasang alarm. BIL dilla x berapa sihat benarnya. Selalunya alarm ni BIL yang kendalikan. Sis dilla kata orang2 ni besar bagak. Tengok parang yang dia orang bawak tu cukup gerun. Polis pun tak dapat nak cari cap jari dia orang ni. Punya lah Pro erk. Kalau dia dapat masuk bilik dilla habis semuanya. Labtop memang nganga atas meja. Kamera memang duk kat atas meja. Alhamdulillah semuanya selamat. Tapi dilla kesian tengok kakak dilla macam dalam keadaan trauma. Seperti satu mimpi.
Dia orang ni pakai sistem pukau. Bukan sistem butter. Kebiasaannya salah seorang mesti tak pakai topeng. Itu menurut mangsamangsa yang pernah kena rompak ni. Paling tak tahan bila perompak ni tanya my BIL kerja dimana dan sebagai apa. Waduh, busy body jugak rupanya. Setiap barang yang diambil tu semuanya dia tanya sis dilla beli dimana. Materialistik punya perompak ni. Dalam 15 minit dia boleh settle semua. Pendekkata kawasan rumah ni semuanya dah terkena & rumah sis dilla yang terbaru. Dibandar baru bangi ni sekarang cerita panas rompak merompak dengan senjata parang. Apa yang penting satu keluarga tidak diapaapakan. Sis dilla siap cakap dengan 3 orang ni 'ambillah apa yang ada tu asalkan jangan cederakan mereka'. Polis datang pun 1/2 jam kemudian. Tengok kiri kanan balik balai semula. Pukul 6 pagi tadi baru polis ambik statement & datang dengan photographer mereka.

26 comments:

bro.matt February 24, 2009 at 1:12 PM  

malang tak berbau..begitu juga kalau malaikat hendak mengambik nyawa satu saat pun tak boleh tangguh..alhamdulilah tidak ada nyawa melayang..harta benda je melayang..kira baik jugak penyamun tu..lain2 penyamun tetak mangsa dulu kemudian baru kebas..Sabar..sabar...!nampaknya Allah selamatkan dilla..ada baca doa tido/pedinding ke?

ummy@tzi February 24, 2009 at 1:25 PM  

salam acik dilla..
alhamdulillah.. acik dilla sefamily selamat.. mmg gerun baca citer acik dilla.. harap bnyk bersabar..

[[ yong ibu chem ]] February 24, 2009 at 1:29 PM  

dila..takut dan geram aku dgr! makin menjadi lah kan sekitar bangi kajang ni kan..makin byk dgr citer rampok ni. klu setakat ambik brg tak ep ar..tp klu nanti libat nyawa kita pulak! almost aku dgr citer..perampok ni semua ni golongan2 pendatang tu..

baru2 ni..umah pengasuh chem dgn umah opismates (diorang duk berjiran) diorang pecah masuk. satu mlm..sekali 2, 3 umah!

Eina February 24, 2009 at 1:39 PM  

eee...menakutkan. mmg pro tul la depa ni semua...besi tuh pun leh ptg yer...

atty's February 24, 2009 at 2:03 PM  

salam dila..gerun dgr..
skr penjahat ade je kt mana2..

kawan atty aritu pun umah dia kena masuk perampok..abis semua kaum family kena ikat.dahle ade anak dara bagai..nasib tak di apa2kan

aimi @ kamalina February 24, 2009 at 2:25 PM  

mak aiiii...ngerinya dilla...sib baiklah hang kunci pintu bilik..kalau tak, habis la kamera hang & laptop hang kena kebas... tapi kesian kat kakak hang.... seram la tgk grill tu....gila punya org.... makin menjadi2 la diorang ni... sib baik diorang tak apa2kan family kakak dilla kan..

Faradilawati February 24, 2009 at 4:33 PM  

Sedih betul kite dengar berita nie..
Tapi syukur la semuanya selamat..

Bibu February 24, 2009 at 5:31 PM  

ade grill pon skang tak slamat bole dipotongnye..isk kene pasang alarm ni kene betul2 alert

Fly February 24, 2009 at 7:00 PM  

aduhai kesiannye..Apapun banyakkan bersabar,yang penting semua selamat syukur alhamdulilah.. hmmm macam2 style diorang guna ye, ada grill pun diorang potong ish..ishh..entry Dilla kali ni sungguh memberi pengajaran..

PINATBATE February 24, 2009 at 8:15 PM  

Salam Dila..
sedih campur geram kakpinat baca cerita ni..
Sabarlah Dila..ujian Allah ..syukur semua ahli rumah selamat..Nampak gaya gril tu memang dikerjakan oleh pakar profesional tu..

dilaOHdila February 24, 2009 at 10:20 PM  

salam pada sahabat blogger semua
terima kasih atas kata dorongan
dilla yang x nampak ni pun macam ada rasa trauma apath lagi kalau duk depan mata dia. nauzubillah. Malam ni pindah bilik. Bilik yang ada bilik ayer. sebab dilla memang penakut. nasib ada Iqa anak buah dilla ni. Kalau x entah lah dilla x berani nak duk sorang sini. Moga ianya menjadi pengajaran. Alarm sistem penting. Port kat mana tu biar dia pandai cari sdirik. Mudah2an allah memberi perlindungan untuk kami semua.......

kuizikel February 24, 2009 at 10:47 PM  

la dilla, alhamdulillah korang slamat... mmg bedebah betul la, dok negara org menumpang tu tak bsyukur langsung!!!

smoga sis dilla hilang dr trauma.... take care k

deaf_angel February 25, 2009 at 12:39 AM  

dod
syukur love ones ko tak diapa2kan.

duit ngan jam tu semua pelan2 kalau ada rezeki boleh kumpul balik.

( aku tak paham pencurik2 ni semua, kat kubur nanti nak jawab cammana sey )

lieya_latif February 25, 2009 at 9:59 AM  

takut lieya dengar citer acik dilla nie....boleh bygkan camne keadaan mase kejadian tu....syukur semua selamat...tapi kerugian tu laaaa....mau beribu2 jugak tu.....

hish....susah laaa...indon ni, kita bagi masuk negara kite, kerja laaa cara halal, tapi dieorg dah salah gune kelonggaran yg kerajaan kita bagi......mmg dieorg ni terra bab2 pukau ni dilla....kat kg lieya pun tgk famos kejadian pukau2 ni, die attack umah yg baru lepas buat keje kawin sebab dieorg tau, umah tu ade duit salam kaut org kawin tu.....hish....seram....

mrs khairul February 25, 2009 at 10:52 AM  

dilla takziah dr niza..alhamdulillah xde sape yg cedara tuh yg paling pntg kan..ni yg buat niza seram..maklumlah daku selalu ditinggalkan hasben mlm2...

perompak mmg dh advance..stakat grill tuh mmg ble je diorg potong..emmm..msia..msia..dtg negara org buat onar plak!!!

dilaOHdila February 25, 2009 at 11:07 AM  

tq Niza, liya, dep
aku memang trauma
malam tadi tidor pun kejap bokak mata
sampai nak bangun pun aku terpaksa masuk bilik ayer nak dengar samada BIL & sis dilla dah bangun ke lom. selalu dia orang solat jemaah kat hall. hah masatu baru aku bokak pintu
HUHUHU masuk dapur tengok tingkap kena kerat tu adui mak seram..............

akudimar February 25, 2009 at 2:05 PM  

salam Dila...
Jahanammm tol perampok itu...
diparingi moddar sak kal ketiban balak kowe kabehan.

aku marah ni Dila, pasal aku ada pengalaman kena rompak ni.

Alhamdulillah Dila sekeluarga selamat.hadoii la.
syukur la dia tak masuk bilik Dila.

y i en j r February 25, 2009 at 3:10 PM  

ala, siannya..sabar yer dilla, pasti ada hikmahnya :)

Big Mamma Bukhari February 25, 2009 at 4:43 PM  

ya allah sis.. nasib baik family kakak sis tak diapa2kan.. malang mmg tak berbaukan sis.?.. apa2 pun bersabarlah.. setiap segala apa yg berlaku.. ada hikmahnya tu sis..

E-Marlin February 25, 2009 at 9:21 PM  

dila, gerun saya baca pasal rompak2 ni....siap pakai parang lagi.... sapa la tak takut kan... nasib baiklah diorang x wat apa-apa...cuma amik barang je...

awak yg tak berdepan dgn perompak pun dah seram, macam manalah dgn kakak awak tu....lagila...

harap banyak bersabar...

Idida Aziz February 26, 2009 at 11:36 AM  

aduii dilla....sib baik semua selamat...bahaya betul nih...ida mmg takut sangat org pecah rumah ni...biar la dia amik barag dilla janji kita selamat...

kalau main pukau ni mmg susah la...rumah yg selamat pon boleh buat kita buka kan pintu plak utk derang kan...

mmg la bila kita dh selamat bila fikir kan balik brg2 yg dirompak tu cam rugi jer rs kan..
pepe pon sib baik kamere selamat gak..kalu tidak kene tunggu entry baru dgn kemere baru...

syuk February 26, 2009 at 4:10 PM  

sabarlah

CatlinaFly February 26, 2009 at 9:34 PM  

salam dilla...cg fly bgtau pasal umah dilla kene rompak, cume sy tak berkesempatan nak jenguk dilla..alhamdulillah tak diape2kan dilla & famili...tapi mesti trauma giler ek..byk2 bersabar..kirim salam kat kakak & BIL..moga2 perompak2 tu dpt balasan setimpal & dpt ditangkap jua akhirnye!

Big Mamma Bukhari February 27, 2009 at 5:09 PM  

salam sis dilla..
have a great weekend ok..

Puan Gee February 27, 2009 at 10:57 PM  

dila... takutnya aku bc entry ngkau kali ni... dah ler hubby takde... mintak dijauhkan... penyamun tu dah pro la kiranyer... kejap jer blh sapu... sib baik deorang tak apa2kan u all sekeluarga

watie February 28, 2009 at 11:49 AM  

KESIANNYA KAN AKAK KAK DOD SEFAMILY... TU LA MEMANG MALANG NIE X BERBAU... KALAU BERBAU MESTI BIL KAK DOD DAH PASANG ALARAM MALAM TU KAN... HMMMM

LAWAK LA PLAK KAK DOD... MANGKUK2 TU SIAP TANYA KEJE SUMER2 TU BAGAI..HEHEHE GELI HATI LAK DEN BACO

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My photo
I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture & Birthday Party ♥♥ my email: ohdilla@yahoo.com

۞Got Promblem ۞

click here for help

۞ Blog Archive ۞

Powered by Blogger.

۞ Recent PostS ۞

Recent Posts

Popular Posts