۞ MoNggO MamPeR ۞

♥♥I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture Birthday Party &Etc♥♥

worldwide.fm
Sekarang Ada Orang sedang melepak kat sini.terima kasih dan datang lagi

X JADI BALIK KAMPONG


Mainan lepas hujan. Dah tak jadi balik kampong kan. Subjek hujan ni syok kalau dapat capture. Boleh tengok titisan hujan yang tinggal xpecially pada daundaun. Kat rumah ni tak banyak pokok bunga tapi daun hijau banyak & pokok betik.

Tiga sahabat setia. Hari ini terpaksa berpisah. Insyaallah akan datang jumpa lagi....

Dah lama tak balik kampong ni. since raya hari tuh. Baper punya lama da....! Bukan tak nak balik, kat kampong kawan tak ada saper dah. Rumah pun tak ada sejak terbakar hari tuh kami ahli keluarga tak cadang pun nak buat lagi. Kalau balik kampong selalu bersingahsinggahan kat rumah Aliesya ajer. Tanah aruah ayah & mak tu kami jadikan kebon kelapa sawit. So pagi nak gerak awal sebab nak hantar Nana, Amy & Farah ni. Cuti sekolah dah nak sampai ke penghujung. Persediaan budakbudak ni ada yang tak complete lagi. So seronoknya nak balik ni. Petang karang balik sini semula. Jumpa lagi......

Hahahaha gak sidoo balik pulak(Uhukuhukuhuk). Punya lah excited bangun pagi tadi. Dah siap kemas bagai. pagipagi dapat call dari abah Aliesya kata tak payah hantar budak2 ni. Abang gi datang bangi ambik dia urang. Tak perlah tak ada rezeki. So kepala pusing pikir nak gi ngelencer (tu ustad HABIHA suka tul ngata aku ngelencer erk) hehehehe. Tengah set mine nak buat apa hari ni. Isnin teman dah korjer. Nak gosok baju awal lagi. Ingat nak hantar scoot gi berendam kejap. dah lama tak basuh scoot merah ku itew. Tengok camana nanti. Ni baru lepas NGETEH kat ANISUPUTARA. Pekena mee sup & teh tarek wes warrek, alhamdulillah.

14 comments:

HABIHA69 January 2, 2009 at 7:47 AM  

Ehm..ehm..ye lah...balik lah kampong mana tu?..Nnti dari kampong bawak ler pisang ke,keladi ker, jagong ker, tak pun ngowo lar tempe...enak digoreng...ojo ngowo klopo bali wes larr...moga selamat kembali.

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ January 2, 2009 at 8:42 AM  

ustad...
aku rak sidoo balik (uwaaaaa) sambil gentakngentak sikkel!!! (hehehehe)

☆ lieya latif ☆ January 2, 2009 at 10:25 AM  

laaa dah seronok2 excited nak lik kg...sekali takjadi plak...sure frust nonggeng kan.....he he hehe takpelaa dilla...nextime ade lagi.....

Anonymous January 2, 2009 at 10:32 AM  

lawo gambo bunga tu (bunger ker?)..
kalu salah,jalok ngapuro sing akeh2 ya!!

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ January 2, 2009 at 11:11 AM  

tulah Lieya
bukan menonggeng lagi dah
dah silatsilat gerem x jadik balik ni
anganangan nak gi pasor Tg karang nak beli Teppo
adui....

IdzaRis...
tu memang kembang depan rumah ni
nampak macam kembang tipu erk (hehehhe)

PINATBATE January 2, 2009 at 12:11 PM  

Semalam kakpinat balik kampong...yeah..yeahh..!!!

♥ i'me ♥ January 2, 2009 at 12:36 PM  

nak buat guane dilla.... nanti plan semula yaa.... jgn frsut2..

re: Big Apple tu beli kat Seremban 2 tu gak.. tak sempat la nak singgah Alamanda..

attyfir January 2, 2009 at 12:49 PM  

tak jadi dilla balik kg..tp lenkali ..

yong ibu chem January 2, 2009 at 1:24 PM  

dilla, entry Shamensi tu..gmbr 1st tu hang guna 'bokeh' tu ke?? gmbr munga tu pun??

marbeles!

aisey..frust mu..tak dapek balik...

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ January 2, 2009 at 1:30 PM  

Yong
tu aku tak guna BOKEH
aku pakai lens 18-105MM
shoot jauh sikit tuh
guna manual. Gambar tang tu tak berapa terang mukanya. still fail gak aku Yong

kay
dapat shopping sesekali syok gak kan (hehehehe)

Atty
tak jadi balik ni petang ni nak gi PM seksyen 4 lah atty (hehehe)

yong ibu chem January 2, 2009 at 1:39 PM  

re: cuba lagi...usaha tangga kejayaan bak kata Kapok..kehkehkehkeh

tapi tu pun aku dah nmpk cun dah..cumanya aku rasa kena kemas tang angle kan...kekadang gmbr biasa pun tapi klu berjaya shoot tang angle baik punya mmg cun giler dah...

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ January 2, 2009 at 1:49 PM  

tu aar YONg
betul kata KAPOK tu. aku kalau ingat nama KAPOK ni maka teringat GITAR TUA aku yong. Nostal gia. balik skolah nyanyi bawah pokok sambil petik Gitar. aruah mak aku selalu panggil aku aku lak tak dengar. kusyuk main lagu Alleycat masa tu (huhuhu)

esok aku nak gi MID Valley kalau kaki aku tak panjang
ingat nak jumpa kawan keleh aku arituh
dia urang dah beli BOKEH
tu dia urang nak try guna Bokeh tu camano...yong

Anonymous January 2, 2009 at 5:06 PM  

huhu...
dila,kami mmg org peghok..tp husband i jowo totok..

Unknown January 4, 2009 at 2:32 AM  

salam,

wow, gambar dila mebeles! suker dgn pic no.1& 2 ala2 vignette, center light kat tgh2. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My photo
I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture & Birthday Party ♥♥ my email: ohdilla@yahoo.com

۞Got Promblem ۞

click here for help

۞ Blog Archive ۞

Powered by Blogger.
free counters
main blog
group twitter
group facebook
worldwide fm

۞ Recent PostS ۞

Recent Posts

Popular Posts