۞ MoNggO MamPeR ۞

♥♥I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture Birthday Party &Etc♥♥

worldwide.fm
Sekarang Ada Orang sedang melepak kat sini.terima kasih dan datang lagi

ALIESYA

Nana

Salam rindu salam kaseh pada sahabat BLOGGER yang ku rindui selalu. Dah berapa hari dilla tiada kesempatan nak mengupdate blog ini. Dilla telah kehilangan MOOD yang menjadi teman selama ini. Dengan berita 'ketidaksehatan' Aliesya menjadikan diri ini hilang daya untuk berkarya diruangan ini. Berita Aliesya ditahan di WAD ICU itew benarbenar menjadikan diri saya begitu lemah dan saya sering memikirkan apa akan jadi seterusnya. dilla amat menyanyangi Aliesya. Seminggu tak jumpa rindu datang mengintai tabir kasih sayang kami sekeluarga. Aliesya ibarat sinar yang menerangi ruang kesedihan diantara insan yang kehilangan orang tersayang. Farah, Nana, Ael, uyit & Emy adalah insan yang kehilangan ibu tercenta 2 tahun yang lalu akibat kanser. Kehilangan mama yang dikasihi dalam keadaan anakanak ini belum puas merasai manja dan kasih terhadap ibu terchenta. Bayangkan seorang bapa yang menerajui 5 urang anak yang meningkat dewasa dan pastiNYA setiap apa yang terjadi ada hikmah disebalik kejadian. Bila bapa anakanak ini bertemu jodoh sekali lagi kami merestui bersama demi masa depan anakanak yang perlukan belaian seorang ibu. Setiap detik permulaan bersama dengan orang baru pasti perjalanan tidak selancar yang diharapkan. Semua itu perlukan MASA. Ahli keluarga banyak mentarbiah anakanak ini untuk belajar menerima dengan sebaik yang ada. Allah itu Maha Mengetahui dan Maha Penyayang. Maka diberikan cahaya ALIESYA untuk dikasihi dan disayangi. Alhamdulillah syukur padaNYA yang telah memberikan cahaya kasih yang abadi kepada urang yang ada disekeliling mereka. Betapa sayangnya abang & kakak Aliesya padanya. Suasana yang ceria dan harmoni ini membuatkan dilla & ahli keluarga turut merasai keadaan ini. Terima kasih pada kak Yan (momma Aliesya) kerana berkorban dan mengasihi anakanak ini. Anakanak ini begitu mengasihi kak yan sepenuhnya.
Inilah sebahagian anak buah dilla yang sering dilla jadikan paparan untuk entry dilla. dilla amat mengasihi mereka. Apatah lagi Aliesya merupakan anak buah dilla yang paling kecik setakat ini. Maka tumpuan tu memang lebih sedikit pada yang lain. Tapi tak bermakna dilla abaikan pada yang lain no. Jangan ada yang kecik hati erk. Maksu sayang kamu semua.....
Hari ni dapat berita dari abah Aliesya. Aliesya dah boleh duduk. Wire banyak dah dicabut. So ada dua tiga wire masih ada. Aliesya masih di wad Icu lagi. Kahak masih banyak. Tak kiralah berapa lama Aliesya disana. iringan doa semuga Aliesya sehat dan berehatlah sepuaspuasnya. Pada abang Nasir & Kak yan....semuga tabah. Jaga kesihatan jugak. Kami semua tak sabar nak menanti kepulangan Aliesya. Insyallah raya cina nanti kita semua dapat berkumpul disini. Tahu dah budak2 tu x sabar nak datang bangi. Si Farah esok habis class terus datang sini. Tak sabar nak tengok CD KOREA yang bik amah beli tu kut, sempat lagi budak tu (hehehehe). Peace 4 Aliesya & LOV u babeh!

13 comments:

yong January 14, 2009 at 11:02 PM  

dilla..sedih pulak aku baca entry kau ni...

yelah..kita ni pun kekadang bukan setiap masa rasa bahagia kan..adakalanya, terpaksa gak kita mengadap 'kesedihan' tul tak..

psst..semakin 'bokeh' aku tgk potraiture ni..

Puan Gee January 15, 2009 at 12:20 AM  

semoga alesya cepat sembuh dan keluar hosp. sedeh bila tgk kanak2 diletakkan wayar kat badan diorang... neway, Lesya sakit apa dila??

re : thanks Dila... ku tengah happy sesangat skrg...

dilaOHdila January 15, 2009 at 6:49 AM  

gee...
Aliesya sakit astma dan paru2 Phonemia. Yang ku x tahan tu dah kena sawan tarik tu. Kalau dah kena skali ada harapan ada kena lagi. Tu yang aku risau sangat. Momma Aliesya lepas ni kena becareful. Bila bab tang demam ni akan serius sikit penjagaannya kan.
Anyway gee...ku doakan sentiasa bahagia selalu erk...

YONG
jangan aa sedeh, kang aku nangis kang (hehehehhe)
tak lah YONG. aku cuma mengimbas kembali waktu kakak & abang aliesya nak menerima urang baru ni. Alhamdulillah semuanya dah sampai ke matlamat yang sebenar. Apatah lagi dengan hadirnya Aliesya. Itewlah sinar itulah harapan ketawa yong. x sabar aku nak nungggu Aliesya datang bangi nih

HABIHA69 January 15, 2009 at 8:23 AM  

Maaf lewat ke N3 Dilla ari nih...Saya turut berkongsi kesedihan yang Dilla rasa kan itu...sabarlah ye! berdoalah kita moga alesya cepat sembuh...daripada kita duduk termenung dan duka nestapa ada baiknya kita teruskan bermunajat dan solat hajat insyaallah, Allah makbulkan doa kita....amin.

lieya_latif January 15, 2009 at 8:59 AM  

harap aliesya cepat sembuh...risau plak lieya dengar....same2 kite doakan yg terbaik buat si baby comel nieh....

sayu plak lieya bace kisah keluarga aliesya nie.....camtu kisahnyer....syukur mereka dpt ibu baru yg baik dan mengasihi mereka sepenuhnyer....harap kebahagiaan kekal milik mereka.....

aimi @ kamalina January 15, 2009 at 9:58 AM  

dilla...syahdunya baca entry dilla kali ni... sebak sgt rasa.. saya tau perasan camna bila tgk anak di tahan di wad ICU.. sebab saya pun pernah experience tu..harap alisya cepat sembuh...risau gak dgr yg dia pernah kena sawan tarik... bahaya tu.... alahai.... sama2lah kita berdoa semoga Alisya cepat sembuh ya.. tak tahan la tgk bdk kecik penuh dgn wayar2 ni... :( any info, update la kat sini ya dilla...

atty's January 15, 2009 at 10:02 AM  

semoga aliesya cepat sembuh..amin..

akudimar January 15, 2009 at 1:57 PM  

Sabar yo Dila...
Syafaqillah untuk Aliesya, moga-moga cepat sembuh.
Mak su nyer kenalah kuat, kena tabah, kena semangat kental ok.

PINATBATE January 15, 2009 at 2:33 PM  

Salam Dila..
terkejut dengar cerita Aliesya..sampai masuk ICU ..Ya Allah kakpinat doakan Aliesya kuat semangat dan cepat sihat..Mudah-mudahan ibu bapanya juga sabar..

kuizikel January 15, 2009 at 6:26 PM  

smoga aliesya yg chomel ni cpt smbuh k.. (;_;) jgn sedey2...

Puan Iza January 15, 2009 at 9:16 PM  

oooo alieysa masih kat wad lagi ek...ciannya kat dia...semoga alieysa cepat sembuh yea...

fun fliffy January 16, 2009 at 6:59 AM  

lovely innocent faces... teruskan menjadi y tabah :)

Big Mamma Bukhari January 16, 2009 at 5:37 PM  

Simpati dr aunt untuk aliesya dan dilla.. bykkan sabar ye dilla.. ini ujian-Nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My photo
I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture & Birthday Party ♥♥ my email: ohdilla@yahoo.com

۞Got Promblem ۞

click here for help

۞ Blog Archive ۞

Powered by Blogger.

۞ Recent PostS ۞

Recent Posts

Popular Posts