۞ MoNggO MamPeR ۞

♥♥I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture Birthday Party &Etc♥♥

worldwide.fm
Sekarang Ada Orang sedang melepak kat sini.terima kasih dan datang lagi

CHOC CHIP



BAHAN BAHAN
  • 450g tepung gandum
  • 1 biji telur
  • 250g mentega
  • 115g gula halus
  • 110g gula perang
  • 100g chocolate chips
  • 3 sudu besar cocoa powder
  • 250g serbuk almond
  • 1 sudu kecil baking soda 

Cara-cara

  1. Pukul mentega dan gula sampai kembang
  2. Masukkan telur dan pukul lagi
  3. Masukkan tepung+baking soda yg telah diayak, sedikit demi sedikit dan juga chocolate chips dan kacau
  4. Masukkan serbuk dan kacau lagi
  5. Buat bulat kecik-kecik dan tekan dengan garfu atau apa-apa bentuk yang disukai
  6. Bakar dalam oven pada suhu 160C selama 15 minit 
credit to my resepi.com

9 comments:

4 Kay-E August 24, 2010 at 10:08 PM  

rajinye Dila buat cookies... Rumah K Ita takde oven lagi, tak buat lah cookies thn ni...

Lady of Leisure August 24, 2010 at 11:32 PM  

rajin sungguh dila ni..

azueriena August 24, 2010 at 11:41 PM  

fuiiiyoooo...semikott rayaa...rajin betul nko haaa dod...baut semikottt....nanti den poie ghayo umah dod yo...tahun nie den gayo puchong yooo haaa

dilaOHdila August 25, 2010 at 6:44 AM  

marri marri azue...ku tunggu (huhuhuhu)

kak ita, lady
buat sekiut ni senang sangat. tapi tu lah dapatnya sikit. satu adunan tu leh dapat 100 biji kalau besau sikit gak lah tu yang kena buat 2 kali.....CRUNCH sangat. cuba try buat. gajus tu dilla ganti ngan alMOND serbuk....

~~Ciklinn~~ August 25, 2010 at 12:13 PM  

wallah... kok rajin temen ki.... enek ghaei tempahan rak... linn ki wesenek si cilik ki... wes males.. arek gaei... hihihih

kak betul tak ckp jawa ni.. muahaha

en_me August 25, 2010 at 12:38 PM  

ko goreng lempeng, lempengku ireng.. ehehe

terimakaseh mbakyu yo sudi mampir nang blog haku kaie..

dilaOHdila August 25, 2010 at 2:27 PM  

cik lin...
iki gayye sitik2 ayyeh
njajal iso dadhi porra iki cik lin

En-me
Yo podo podo yo kang

☆ lieya latif ☆ August 25, 2010 at 3:13 PM  

rajinnye laa kak dilla ku sayang....dah mcm2 cookies dah akak buat nie....mau meriah atas meja kak dilla ngan biskut2 cantik nieh

deaf_angel August 26, 2010 at 10:36 AM  

dod tengok gambo ni aku teringat kat famous amos dod

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My photo
I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture & Birthday Party ♥♥ my email: ohdilla@yahoo.com

۞Got Promblem ۞

click here for help

۞ Blog Archive ۞

Powered by Blogger.

۞ Recent PostS ۞

Recent Posts

Popular Posts