۞ MoNggO MamPeR ۞

♥♥I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture Birthday Party &Etc♥♥

worldwide.fm
Sekarang Ada Orang sedang melepak kat sini.terima kasih dan datang lagi

Dari hobi ku menGENALINYA.....


Sessi pengenalan. Ada yang pernah jumpa dan ada jugak yang baru pertama kali bersua. Semuanya kerana hobi kami dapat bersatu macam ni. Kredit untuk abang Meorjay kerana berjaya mengadakan outing ke Zoo Negara ni.

Dah siap tunggu kat pintu KELUAR tu. He he he mesti borink tahap gaban abang Johar ni. Tapi kalau abang Johar dah start cerita lawak2 memang leh gelak pengsan kita dibuatnya tuh.

Masa ni dah penat giller pusing keliling ntah berapa hektar tanah kat zoo negara ni. Nak cari badak habis pusing keliling. Sudahnya haus! Candid ni sekali lalu. Sepontan.

Kalau ada gathering yang melibatkan geng cikgu sally & FP pasti ada abang meor & family. Ni masa kat JM Briani Bangi & Bangi Village.

Kalau tengok abang meorjay punya FP memang boleh nangis. Editing memang cun giller nasib baik aku tak giller. Semuanya kerana seni. Abang Meor lah diantara komentor yang selalu ada di fp DB. Terima kasih abang meor:-)

Memandangkan BBB Tomyum ni dekat sangat ngan rumah so selalu TT kat sini lah jugak. Cikgu akan pastikan sebelum makan mesti kene shoot dulu. Cikgu atoie akan ajar apa angle2 penting dalam food photography ni. Semua murid wajib buat. Tak buat berani lah. Cuci pinggan sana.

SNap punya TT cam ni lah. Yang ada tanduk 2 tu lah CIKGU aku. Cikgu kepada segala murid2 dia termasuklah kak bed tu hah kat snapmalaysia.com. Aku kenalkan cikgu Atoie. Cikgu Atoie ni orhang Gannu. So nak kenalah pulak masukkan huruf G ujung nu (he he he)

Dari hobi jugak lah aku kenal Haji Tapah. Eihhhh bukan orang erk. Ni nama restoran jer. Geng Snap kat sini lah tempat riadah dia orang cari idea. Kalau masuk Snap ada lintasan lansung lagi dari Haji Tapah ni. On air lagi. So moh ler register kat Snap ni.....

Dengan geng Snap ni ada jugak lah gi TT. Paling dekat Kopitiam & paling jauh Haji Tapah. Memandangkan TT dia orang ni memalam maka aku terpaksa lah pencen awal. So terpaksalah kerja dalam bilik Snap ajer.

Dari hobi ni jugak lah aku kenal si Pensel. Belum aku sebut lagi pemadam, pen. Ada banyak ni. Aku kenal dari forum SNAPMALAYSIA.com yang merupakan forum fotografi. Ada banyak ilmu kat situ. Kalau rajin singgah-singgahlah.

Ni baru balik outing dari Zoo Negara.

Ni lah hobi geng cikgu Sally. Pantang nampak kamera. Asyik berposink ajer korjernya (HUHUHU)

Dari hobi ni jugak lah aku kenal Mira. Dekat setahun baru jumpa. Mira ni happy go lucky. Sama lah dgn Johar. Nak tahu sapa Johar? Nanti kita sambung criter erk....


Aku kenal dgn kak bed ni sebabnya dia punya hobi yang sama dengan aku. Dari Fp terus masuk SNAP. Kalau ada gathering Fp kak bed & geng Cikgu sally mesti ada jugak. Aktif sungguh dia orang ni. Kalau gathering tu sekitar bangi ni insyallah aku ada. Kalau yang jauh-jauh tu memang selalu aku ponteng. Maafkan lah aku ya kak bed. Dah dapat surat warning dari GURU kecik ni.

11 comments:

Uncle October 18, 2009 at 10:07 PM  

Dear Dila.
Uncle tak jemu tengok gambar yang Dila masukkan. Dari situ Uncle perhatikan betul2 angle dia, lighting dia etc tapi Uncle rasa kadang2 tengok pada camera jugaklah...part tu Uncle tak boleh buat apa2...

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ October 18, 2009 at 10:18 PM  

Tq Uncle.....
dilla just nak sharing
Masa ni dilla tak guna flash pun
semua guna Manual. Lagipun outdoor cahaya pun shuntek. Iso 200 jek.

Part angle tu yang kekadang susah kita nak agak. dilla selalu buat kalau tak fokus tepi maknanya tgh. Objek tu kena pastikan berada tepat pada fcus point tu. Photoq Mira Johar tu dilla fokus pada kanan skali. Dilla nak BOKeh TU. sO dilla mainkan lens dulu utk dptkan sharp baru shoot.

Uncle punya food photography dah macam dalam BUKU!!!
dah lah mengadap food hari2, best nya lah haih uncle.

hidungberantai October 18, 2009 at 10:56 PM  

ni mengenali hobi ker mengenal melalui hobi....hehe...nway gambo2 manyak shannnteeekkk la...org kate hidup ler gambo tu bile nengok nyer...hehe

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ October 18, 2009 at 11:10 PM  

O la la
kene tukar tajuk aa HR
aku CILOK hang punya tajuk no

deaf-angel October 19, 2009 at 5:13 AM  

dod,
ko organise ler ngan member2 ko ni smua, gi Bandung.
best ah haha.

mesjid tu aku snap pakai kamera cap itik je la tapi aku memang carik position betul2.

cikbedahlaser October 19, 2009 at 8:29 AM  

ye.. dr hobi ni gak r kenal kak dod...
hehehehe memula jumpe... kak dod yg tegur sy...
"ha pidah...cikbedahlaser.."
dlm ati... aikkkk sape lak akak ni... x ingt la... ayak...

heheheh

dr kak dod r..sy makin gile nk shoot....
sbb jeles.... x puas ati dgn hasil sndri... uhuhuhu

yeahhh terus berusaha....


re : eee akim nye lg lawa... x puas ati btol... yg sy nye tu...klu x edit.. mmg la x lawa... uhuhuhu

Fly October 19, 2009 at 10:42 AM  

salam doc, teruskan dengan hobi ini yek, kerana anda seorang yang berbakat besar dalam bidang ni..keep it up a good work

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ October 19, 2009 at 11:11 AM  

Dep...
dulu mmg xcited nak gi situh
tapi kan...sejah ada tanah runtuh arituh aku takut aa. mmg lah nak mati2 kat manamana kan. Tgok photog hang shoot tu terasa teruja nak gi wei:-)

Kak bed
ada sirap ada kak bed
Ha ha ha Trademark tu (kenyit mata)

CIKGU FLY
tq bery much
selalu refer kat umah Doc cat ngan cikgu FLY. Mmg best!

Helmiyani October 19, 2009 at 3:31 PM  

dilla, aku mmg kagum dgn hobi hang ni sebab hang memang fokus + bersungguh dgn hobi ni.. lepas tu aku mmg nampak dari hari ke hari skill hang makin maju dan terus maju..

watie October 20, 2009 at 9:14 PM  

pasni leh kita masuk dalam senarai nie x kak.. heheheh... nak gak menyempit...kongsi hobi yg sama..

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ October 20, 2009 at 9:32 PM  

Boleh watie....
masuk BLOG jugak
nanti kak dilla seenaraikan nama watie disini (huhuhuhu)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My photo
I am Freelance Photographer I shoot for Engagement,Family Potraiture & Birthday Party ♥♥ my email: ohdilla@yahoo.com

۞Got Promblem ۞

click here for help

۞ Blog Archive ۞

Powered by Blogger.
free counters
main blog
group twitter
group facebook
worldwide fm

۞ Recent PostS ۞

Recent Posts

Popular Posts